Montag, 24. August 2009
Very soft Oscar Buzz for the 'Basterds'
Ich habe die Oscars als verheißungsvolles Fernziel noch früher im Munde geführt, aber die Jungs von AwardsDaily haben natürlich eine deutlich höhere Strahlkraft. Und es klingt besser, wenn man es ausformuliert und die möglichen Kategorien nennt, auch wenn der Visconti-Vergleich nicht falscher sein könnte:

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"Tarantino’s most emotionally engaging film since Jackie Brown, and one some are saying matches Pulp Fiction in gasp-inducing audacity and sheer balls-out excitement, I think we might be looking at the actual kick-ass kickoff of Oscar season. The most brutal movie of 2009 is one of the most beautiful, too, with an old-school aura that felt at times like long lost sequences of lush decadence from Luchino Visconti. I can easily see Inglourious Basterds vying for Art Direction and Cinematography in addition to predestined Supporting Actor and Screenplay honors. With solid categories like that to back up its prestige, the only thing standing in Basterds way for the top noms are the strength of its competition between now and December."

(Ryan Adams, AwardsDaily)
Die Kategorie 'Best Foreign Language Film' sollte Tarantino schon in der Tasche haben. Am aller einfachsten wäre es natürlich, wenn den Film die Deutschen einreichen würden: Nazis und Deutschland - diese explosive Mischung hat bei den Oscars noch immer funktioniert. Hier unsere beachtliche Erfolgsserie: "Die Fälscher", "Sophie Scholl", "Der Untergang", "Nirgendwo in Afrika", "Schtonk!", "Das schreckliche Mädchen", "Hitlerjunge Salomon" (hätte gewonnen, wenn er denn eingereicht worden wäre), "Das Boot", "Die Blechtrommel" und "Jakob, der Lügner".

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